Tack för alla fina bidrag

Nu har vi äntligen hämtat oss lite från SiV2012 och det är verkligen hög tid att presentera alla fina tävlingsbidrag. Nu kan ni själva se vilka fantastiska konsthantverkare som deltog. Ni förstår säkert att det var svårt att döma men SiV-teamet genomförde en demokratisk omröstning och resultatet av den följer nedan.

Heidi Beckmann tog hem förstapriset med sina underbara vantar.


Sidste år på Grötö tog jeg et kursus hos Maria Gustafsson i tvåändstickning – jeg kendte ikke teknikken. Det viste sig at være et udvidet kursus, og det var svært at lære, men Maria var fantastisk og tålmodig og vi fik styr på at kaste garnet og lave smukke mønstre.
Disse vanter har jeg netop strikket til et kursus jeg selv har undervist i hos Bornholms Husflidforening – og jeg skal undervise i samme kursus på Grib Garnet i Silkeborg til Juni. Under et år siden jeg selv lærte teknikken!
Det er det Grötö betyder for mig – at man kan lære sig nye teknikker hos dygtige undervisere og blive så dygtig at man selv kan lære andre.
Glæder mig til at lære mere!!!  Kh Heidi Beckmann

Andrapriset gick till Inger Roback för hennes fantastiska sjal.

Denna sjal stickade jag i maj 2010. På måndagseftermiddagen kom det in en blivande brud som saknade en sjal till bröllopet som var på lördag. Vi valde ut ett mönster och jag tog hem garn och nystade på kvällen. Sent torsdag kväll spände jag ut sjalen och på fredagen överlämnades den. Efteråt förstår jag inte riktigt hur jag vågade åta mig det. Bruden blev nöjd och jag var glad när jag var klar. Kanske ska tillägga att sonen dansade bal samma lördag, men en kille behöver ju inte samma förberedelse som en tjej för det. Hälsningar Inger Roback

Maria Fässberg kom trea med sin egensnickrade sjal.

När jag började fundera på vilket alster
jag skulle kunna anmäla till tävlingen så
blev valet ganska lätt. Detta är dessutom
ett alster ordentligt förknippat med min
första SiV 2009.

På fjärde plats finner vi Kamilla Svanlund och hennes innovativa skor.

Jag känner att jag måste vara med för jag är ju så bannat nöjd med mina skor!
Varför skulle jag inte vara stolt över dem? Jag tycker att de blev snygga och bättre än alla andra stickade skor jag har sett helt enkelt 😀 

Här följer andra fina bidrag som kom in men som inte fick plats på prispallen.

Karin Carlberg

Kerstin Christensson

 

 

 

 

 

 

Eva Siding

 

 

 

Karin Hulander

 

 

 

 

 

Tina Nilsson

 

 

 

 

 

 

 

Elisabeth Samsioe

 

 

 

 

 

Britt-Marie Sjöberg

 

 

 

 

 

 

 

Ida Boström

 

 

 

 

 

 

Ida Norinder

 

 

 

 

 

Inger Roback

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tack för alla fina bidrag

  1. Charlotte kaae skriver:

    Tak for en fantastisk strikke fest, glæder mig til næste år

Kommentera

